FFSV-Prisen

Prisen gives til et medlem, der har gjort sig fortjent til en anerkendelse inden for folke­sundheds­området.

FFSV-Prisen kan blandt andet gives på baggrund af det arbejde, som vedkommende udfører, en speciel indsats i arbejds­livet, fritids­livet eller i foreninger, innovative tanker eller påfund eller noget helt andet, som har været med til at sætte folkesundheden på dagsordenen.

Indtil 2015, hvor foreningen skriftede navn fra Foreningen for Kandidater i Folkesundhedsvidenskab til Foreningen for Folkesundhedsvidenskab, hed prisen "FKFSV-Prisen". Der er stadig tale om den samme ærefulde pris.

Alle medlemmer af foreningen kan indstille andre medlemmer til at modtage prisen ved at skrive en begrundelse til bestyrelsen.

Modtagere af FFSV-Prisen

Nedenstående har tidligere modtaget prisen. Læs bestyrelsens begrundelse for tildelingen ved at klikke på modtagerens navn.